Party destination Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Roel Gun - WaarBenJij.nu Party destination Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Roel Gun - WaarBenJij.nu

Party destination Cairns

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

10 April 2013 | Australië, Cairns

De vorige keer was ik mijn verhaal geëindigd met de aankomst in Cairns. Hier hebben we ondertussen alweer 2 weken rondgebracht en het begint ons nog steeds niet te vervelen. Om te beginnen hebben ze hier naast de haven een verschrikkelijk mooie lagune liggen, waar we vele dagen hebben doorgebracht om te chillen en een beetje rond te dobberen.

De tweede dag in Cairns kwamen we erachter dat men hier goede vrijdag als een speciale feestdag ziet en bleken praktisch alle winkels dicht te zitten, inclusief het restaurant van het hostel, wat er voor zorgde dat we die dag maar op onze laatste restjes uit de etenstas moesten teren... Gelukkig hebben Luuk en ik een goed reserve laagje en konden we de dag overleven! Die avond gingen stipt om 12 uur de barren weer open (alcohol op goede vrijdag is hier verboden) en hebben we nog tot laat in de club doorgebracht, wat alles weer goed maakte.

De 31e heb ik weer één van de puntenvan mijn bucketlist af kunnen strepen. Zonder me ouders iets van te voren te vertellen (die zouden anders verdomt slecht geslapen hebben) ben ik namelijk uit een vliegtuigje gesprongen op 14.000 voet (in het Nederlands betekend dat bijna 5km hoog), vergezeld door een skydive instructeur. Wat was dat toch mooi! Zonder twijfel een van de beste ervaringen in mijn leven. Na enkele salto's en horizontale spins werd na een minuut sierlijk neerstorten de parachute getrokken en werd het spontaan muisstil. Het uitzicht met de ondergaande zon was onbeschrijfelijk mooi en ik mocht zelf ook een tijdje de parachute besturen. Helaas heb ik van dit avontuur alleen een foto op de grond, omdat de prijzen voor actiefoto's mij een beetje te hoog waren.

Enkele dagen later zijn Luuk en ik op een tour geweest naar de Atherlon Tablelands met een te gekke tourguide. Deze dag zijn we langs allemaal mooie plekken geweest, waaronder weer een kratermeer waar we een overheerlijke thee voorgeschoteld kregen met bergen fruit en koekjes. Ook zijn we langs een boom geweest die zo groot was, dat jullie waarschijnlijk denken dat er op die foto gespeeld is met de verhoudingen. Ook zagen we vele mooie watervallen, waar we lekker konden zwemmen en moesten opletten dat we onze mondjes niet open lieten staan van verbazing. De laatste waterval haalde wel weer het kind in ons naar boven, omdat we die ook als natuurlijke waterglijbaan konden gebruiken. Eenmaal uitgespeeld en veilig op het droge kregen we nogmaals een luxe thee/koffie voorgeschoteld en zijn we weer teruggereden naar Cairns, waar we die nacht weer een topfeest hadden met een aantal mensen van de tour.

5 april zijn we op een tour gestapt naar Cape Tribulation, die in eerste instantie 2 dagen zou duren. Nadat we waren opgepikt, zijn we naar een rivier gereden waar vele krokodillen en slangen voorkomen, hier zijn we op een boot gestapt om die beestjes eens te gaan spotten. Na zo'n 20 minuten kwamen we eerst een spinnenweb tegen dat zo groot was, dat het zelfs kleine vogeltjes zou kunnen vangen. Gelukkig werden dit web door een hele familie spinnen gemaakt en niet één megabeest. Even verderop zagen we onze eerste krokodil! Eentje van zo'n 3jaar oud en een meter lang lag lekker te chillen op een boomstronk. Een tijdje later zagen we ook mr. Scarface, de grootste krokodil van de rivier, een monster van minstens 4,5m en zo'n 100 jaar oud. Deze meneer heeft enige tijd rond onze boot gehangen zodat we hem goed konden bekijken.
Nadat we weer veilig in de bus waren gestapt, zijn we richting de jungle in het noorden gegaan waar de tourguide ons alle fijne kneepjes heeft uitgelegd om er achter te komen wat we wel en niet in het wild kunnen eten aan vruchten. Wat scheelt, in Nederland hebben we geen wilde natuur en kunnen we alles gewoon in de supermarkt halen! Eigenlijk zouden we hierna bij ons hostel gedropt worden in Cape Trib, om de volgende morgen te gaan ziplinen! Helaas was er een truck door een brug van de hoofdweg gezakt en omdat het Australië is, gaat er maar één weg naar het noorden, wat betekende dat we moesten omdraaien en het een dagtrip werd. Helemaal niet erg, want daardoor kregen we een superluxe lunch in een restaurant erbij! En omdat dat nog niet genoeg is, gingen we ook nog naar een lokale ijscoboer die zijn eigen roomijs van allemaal tropische vruchten maakten. Eenmaal volgepropt en ieder 2 kilo zwaarder zijn we naar een aboriginalsdorp gereden en kregen we nog een korte uitleg over hun cultuur. De dag zelf hebben we weer afgesloten met wat gruwelijk goede livemuziek in ons hostel.

Omdat Luuk en ik door de ingekorte trip wat geld overhielden, had ik maar besloten om de A.J. Hacket bungysite in Cairns ook een bezoekje te brengen. Ook kwam daar nog eens het geluk bij dat die zondag het hostel een aanbieding had van 2 voor de prijs van 1, dus dat kwam wel even mooi uit! Helaas had ik me ma net beloofd geen enge sprongen meer te doen (sorrie mams), dus hiel ik het maar weer even stil.
Toen ik op weg was naar de bungysite, vond ik het toch wel weer even spannend! Net als bij me eerste bungy wordt je bij deze eigenlijk alleen met een handdoek en een flinke sjorband aan je enkels vastgesnoerd. De instructeurs zaten het jochie voor mij nog even op te jutten door te zeggen dat hij ze tenen wel goed moest opkrullen, omdat hij anders wel eens los schoot... En hij zat er al niet helemaal op z'n gemak! Heerlijk om te zien. Bij mij schreeuwden ze eerst nog even naar beneden dat ze voor mij wel een grote bodybag nodig hadden, maar mij kregen ze na 2 sprongen niet meer gek. Stiekem waren ze allemaal wel jaloers dat ik de Nevisjump al had gedaan (zie blog Queenstown), want niemand van de medewerkers had die ooit gesprongen tot nu toe. Het uitzicht was ook grandioos vanuit het regenwoud richting de blauwe oceaan! Eenmaal weer in het water gedipt te zijn, stond ik te popelen om weer te gaan! Om het nog wat gekker te maken, deed ik mijn laatste sprong achterwaarts en weer tot mijn middel in het water. Wat was dat toch een lijpe ervaring! Eerst zie je de mannetjes op de toren uit het zicht verdwijnen, waarna je alleen nog maar de lucht ziet en de bomen vanaf boven in het zicht komen om vervolgens dus kopje onder te gaan. In één woord: meesterlijk!

Nu we wel een beetje aan het smijten met geld zijn gewend, zijn we daar maar lekker mee door gegaan en zijn we de 8e een dagje wezen zeilen op het wereldberoemde Great Barrier Reef naar Green Island. De wind was deze dag perfect met zo'n 20-25 knopen en we gingen dus met een lekker vaartje door de golven (soms echt letterlijk er doorheen). Toen we bij het eiland aankwamen zijn we eerst een uurtje gaan snorkelen. Helaas was de zee erg wild en het water troebel, dus konden we nog niet heel veel zien. Na de lunch zijn we op het eiland gedropt om daar even rond te hangen. Toen we weer naar de boot waren gebracht, was het laagtij en een stuk rustiger water. Hierdoor was het ineens super helder en zagen we gigantisch veel kleurrijke vissen en een betoverend mooi koraalrif! Ook voerden de bemanning de vissen weer, waardoor we samen met een aantal reefsharks van rond een meter lang in de zee lagen. Ondanks dat ze niks doen was dat echt spectaculair! Op de terugweg naar Cairns werden we nog op een luxe wijn met kaasjes, fruit en cake'jes getrakteerd waar we lekker van konden genieten op het dek in de zo'n. Echt weer een grandioze dag dus!

Ook zijn we er achter gekomen dat Cairns echt een partystad is, waar wij ook nog eens in het grootste partyhostel zitten met een club voor een duizend man. Tot nu toe hebben we hier in Cairns dus nog weinig lange nachten gehad en zijn de feestjes echt top! De meeste avonden is er in het begin ook een lekker bandje die de sfeer lekker erin brengt, waarna er elke avond een ander thema in de club is. Wij houden het hier dus nog wel even uit! Maar de verhalen zijn nu weer even op, dus over en sluiten en tot de volgende blog!

  • 10 April 2013 - 19:37

    Annemieke:

    Ongelooflijk wat jullie allemaal mee maken! geniet er nog even van. groetjes Annemieke

  • 11 April 2013 - 13:28

    Mama:

    Roel wat een avonturen.Ik snap dat je die parachute sprong te gek vond .Je hebt altijd al iets gehad met vliegen/vliegeren.De foto's zijn ook heel gaaf.Nog een paar weekjes en ik zie jullie weer ,maar nu nog even heel veel genieten liefs mama

  • 11 April 2013 - 17:04

    Dad And Mum:

    Hello boys,

    het is werkelijk teveel wat jullie allemaal meemaken, raften, bungeejumps, skydive, watervallen, krokodillenjacht, zeiltochten, haaien, ingestorte bruggen, T white party's, kortom de wereld in aussie is een groot feest.
    wij zijn sprakeloos, boys geniet nog even en op tijd teruggang richting Brisbane gezien de afstanden die jullie moeten overbruggen.

    veel plezier nog enjoy the last trips

    grtz dad and mum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roel

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 28309

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 02 Juni 2013

Twintrip Australië

Landen bezocht: