We zijn weer veilig & op naar NZ - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Roel Gun - WaarBenJij.nu We zijn weer veilig & op naar NZ - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Roel Gun - WaarBenJij.nu

We zijn weer veilig & op naar NZ

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

04 Februari 2013 | Australië, Rainbow Beach

Zoals ik sommige beloofd had zou ik nog even kort vertellen hoe de cycloon bij ons en op de oostkust enige vorm van chaos had veroorzaakt, overstromingen tot 21m boven gemiddeld niveau, evacuaties van complete steden enzovoorts.
Gelukkig hebben Luuk en ik enige engeltjes boven op onze schouders en zaten we toevallig best wel op een goede plek. Ik had al eerder verteld dat we van het eiland geëvacueerd waren, vanaf die dag, tot vandaag reed er maar een enkele bus naar Brisbane vanaf Rainbow Beach. Laat staan dat er überhaupt nog vervoer naar buiten de stad mogelijk was. Om het feest nog wat groter te maken, klapte de telefoon (vast+mobiel) er samen met het internet uit op de volgende dag, toen de cycloon over kwam. Alleen de televisie kon ons nog enige vorm van informatie geven. Ik moet zeggen, het went snel, gewoon lekker de hele dag rondjes lopen en praatjes maken met iedereen! Buiten was het na 2 dagen ook weer zonnig en warm. Rainbow heeft zelf niet onder water gestaan, omdat het zo hoog ligt, maar was alleen van praktisch alles geïsoleerd voor enkele dagen. Dus wij hadden het erg goed. Het grootste probleem wat we hadden, was dat de ATM's door de platte lijnen voor 2 dagen niet werkten, maar we hadden gelukkig genoeg geld.

Na 2 dagen begonnen sommige telefoons weer enigszins te werken, dus werd het tijd dat iedereen zijn boekingen maar is om ging zetten, er reden immers geen bussen... Voor ons werd het elke dag maar een beetje via het reisbureau onze bus dagje voor dagje vooruitschuiven. Ware het niet dat we wonder boven wonder een Nederlandse Canadees die we in Coffs Harbour leerden kennen, weer tegen kwamen! Hij was die dag vanuit Noosa met ze bakkie lekker naar Rainbow gescheurd om Fraser te doen en moest ook nog even 2 vrienden in dat stadje ophalen. Wat een wonder! Noosa ligt halverwege Rainbow - Brisbane en er gingen die dag daarna weer bussen vanaf Noosa rijden. Dus wij snel alles ingepakt, de auto gevuld en op weg! Met 2 dagen vertraging al met al een hele nette reis naar Brisbane. Ook kwamen we tijdens de laatste dag nog onze vierde bekende tegen, Max, een gozer die we kennen van het Revius en de HU, het toeval houd niet op!

In Brisbane centrum valt de schade gelukkig mee, alleen de rivier ligt nog vol meuk. Omdat Luuk en ik nooit zonder mooie verhalen raken, moest er eergisteren natuurlijk wel weer wat gebeuren, en ja hoor...
Terwijl ik aan het lezen was (huh, wat, Roel aan het lezen?! Echt waar... En ook nog eens een boek zonder plaatjes, wat dikker is dan een bierdopje), vroeg een meisje of ik graag even de douche uit wou zetten. Rare vraag, maar zo vriendelijk als ik ben wou ik dat wel even doen. Echter toen ik uit me bed stapte zag ik dat onze kamer voor de helft was volgelopen. Toen ik mijn hoofd om de hoek stak, zag ik een kerel op de grond in de douche liggen, zonder ook maar enige reactie. Gelukkig bleek hij alleen stomdronken onder de douche in slaap gevallen te zijn en is hij vandaag vriendelijk het hostel uit gekicked.

Als voorbereiding op NZ zijn we natuurlijk nog even naar de film de Hobbit geweest, echt weer een aanrader!

Dit zijn dan weer de laatste updates, Morgen vliegen we naar ons volgend avontuur, Nieuw Zeeland! En wij hopen van daar weer vele mooie, sterke verhalen te vertellen, met enig beeldmateriaal.

  • 04 Februari 2013 - 23:44

    Dad And Mum:

    Hallo boys

    Goed dat jullie dag 1 even lekker in een bootje op de rivier chillennnn en niet tijdens de cycloon Oswald . Dan stijgt de rivier 15 meter in een paar uur en ga je wel heel snel die rivier af.
    Dag 2 met de snelheid van het licht sandboardennnn is 1200 km per uur boys. Dit lijkt iets overdreven. Wij denken aan 60 km per uur maar het blijft gaaf zonder meer. Wij houden wel van deze fantasie.
    4wheeldrive blijft ook heel mooi boys.
    Jongens wandelen wordt nog wel een hobby van jullie kunnen jullie in Nederland met dad and mum mee wandelen in. Holland .
    Jullie in de rol van crocodile hunterrr ziet er ook wel goed uit. Job zoeken in een dierentuin .?
    Frazierisland klinkt wel heel spannend maar maakte ons ongerust. Gelukkig goedmafgelopen. Wij lazen in de krant dat de rivier in grimpy. 15 meter steeg in 24 uur waar jullie vlakbij waren. Kortom spannende tijd.
    Brouwerij bezoeken is weer even wat rustiger , klinkt heel smakelijk. Op naar nieuw Zeeland boys geniet er maar weer van.

    Apart verhal Roel van die dronken man die verdronken leek in julie onder water gelopen kamer. Jullie komen inderdaad nooit zonder avonturen te zitte.
    Wat een mazzel jongens dat jullie die Ned. Canadees weer tegenkwamen en dat hij de goede kant uit ging om mee te liften en op tijd naar brisbane te kunnen komen voor nieuw Zeeland

    Wout en ik gaan de film de hobbit denk ik ook wel kijken. Nou wij gaan morgen op wintersport succes boys in nz grtz. Dad mum

    Dad and mum

  • 05 Februari 2013 - 18:38

    Dad And Mum:

    hallo boys

    fijn om te horen dat jullie veilig zijn aangekomen in Nieuw Zeeland. wat we vergaten te zeggen is dat we de foto's bij jullie allebei heel mooi vinden. echt mooie landschappen en gaaf met die dieren erbij. sportief in de wetsuits kortom steeds mooie foto's

    grtz dad mum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Roel

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 28312

Voorgaande reizen:

08 November 2012 - 02 Juni 2013

Twintrip Australië

Landen bezocht: