Afscheid nemen van het paradijs - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roel Gun - WaarBenJij.nu Afscheid nemen van het paradijs - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Roel Gun - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen van het paradijs

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

02 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

En dat was Nieuw Zeeland dan alweer, 29 daagjes is eigenlijk veel te kort om dit prachtige land te kunnen bewonderen, maar wat hadden we hier toch een mooie tijd!
De dag na mijn vorige blog zijn we eigenlijk direct verder gegaan om onze drang naar adrenaline te vervullen. Op weg naar Queenstown, the capital of extreme sports, zijn we gestopt bij de plek waar het commerciële bungeejumpen is begonnen. De 43m hoge Kawarua bridge met daarnaast het A.J. Hackett headquarter. Omdat ik het niet kon laten heb ik daar maar 2 bungeejumps geboekt. Als eerste heb ik daar de Kawarua bridge gesprongen, waarbij ik ook kopje onder ging in de rivier, wat toch wel erg uniek is! En ik kan je zeggen, het geeft echt een gigantische kick om zo naar beneden (en weer omhoog) te vliegen! Voor ons was dit eigenlijk maar een klein voorproefje van wat ons de volgende dag te wachten stond! Luuk is die middag nog wezen Ludgen, een soort karten, maar je motor is dan de zwaartekracht. 'S Avonds had hij nog het geluk om de Nevis Swing te winnen, een soort schommel van 150m, waarbij je eerst 70m naar beneden dondert. Zelf vond ik dat maar voor watjes en heb de Nevisjump gedaan, een vrije val van 8 sec. en een val van 134m. Wat was dat toch een kick om zo hard naar beneden te suizen!
Toch waren Luuk en ik nog niet klaar en hebben die middag de shotoverjet gedaan. We hebben zelf geen goed filmpje, maar ik raad aan even op Google naar hun site te zoeken en het promofilmpje te bewonderen. Wat een kick gaf die boot! We hadden de 1e rij stoelen en je ging rakelings langs de rotsen, boomstronken in het water en de stranden met een snelheid tot aan 85km/h. Het water was vaak nog lang geen kniediep en als dat nog niet genoeg was gooide de stuurman er ook nog vele 360's uit!

Eenmaal een beetje bijgekomen van alle avonturen zijn we de volgende dag doorgereden naar Mount Cook, de hoogste berg van het land vd Kiwi's. Hier hebben we een pittige maar erg mooie hike gemaakt naar een gletsjermeer, waar allemaal ijsschotsen dreven. Op de weg hadden we ook een aantal swingbridges (een soort touwbruggen) overgestoken, die een prachtige blik op het woeste ijswater gaven. De dag erna hebben we in een afgelegen hostel verbleven die aan een mooi riviertje lag waar we een dagje heerlijk hebben gechillt. Twee dagen later waren we alweer in de hoofdstad Wellington aangekomen, waar we nog een leuke LOTR movietour hadden gedaan met een vriend die we op Spot X met nieuwjaar hadden leren kennen en hier weer tegen kwamen (eigenlijk elke 1-2 weken spreek je wel oude bekende!) het is echt ongelofelijk hoe ze alle scènes en landschappen voor de films hadden omgetoverd.

Inmiddels zitten we in Auckland, waar de 5e onze vlucht naar Brisbane vertrekt, om vervolgens waarschijnlijk nog vele mooie avonturen in Down Under te beleven.

• 02 Maart 2013 - 11:02

Dad And Mum:

Hallo boys

Beide verslagen weer gelezen. Het lijkt wel een film waarin jullie in zitten. Een sprookje maar dan wel een heel avontuurlijk sprookje. De Efteling in nz en Australië waarin jullie de acteurs zijn. Roel de film gezien van je bungee jump en van Luuk de swing in de stoel allebei supergaaf waar je wel even naar adem zit te happen.
    Het is teveel om allemaal te geloven bijna.

Genieten mannen en tot horens maar dat hebben we gisterenavond via skyp nog gedaan ondanks dat jullie een halve dag verder in de tijd zijn dan ons.
    goeie reis van nieuw zeeland weer naar australie en Wout en Pa gaan even lekker chillen in oostenrijk

grtz Dad and mum

• 03 Maart 2013 - 15:55

Alfred:

Geweldig jongens,

Jullie hebben straks wel een probleem; er is geen vakantie meer die hier aan kan tippen.

Geniet ervan.

Groeten,
    Alfred

• 05 Maart 2013 - 20:48

Dad And Mum:

Hallo boys

Net de 134 meter van Roel bekeken via de iPad wat eerst niet lukte en nu wel. Spectaculair Roel het is wel heftig zo de diepte in

Net gezien dat jullie weer in Aussie zijn.

Grtz dad mum

• 19 Maart 2013 - 07:00

Roel Van Der Gun:

Haha Alfred, daar heb je inderdaad een goed punt! Dan moeten we de volgende keer maar Hawaï gaan doen ofzo, om er een beetje bij in de buurt te komen.