Verder richting de tropen - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Roel Gun - WaarBenJij.nu Verder richting de tropen - Reisverslag uit Agnes Water, Australië van Roel Gun - WaarBenJij.nu

Verder richting de tropen

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

29 Maart 2013 | Australië, Agnes Water

Het einde van onze trip begint helaas alweer te naderen, maar de avonturen gaan nog net zo hard door! Nadat we de 20e in Airlie Beach waren aangekomen, zijn we de volgende dag voor 2 dagen en 2 nachten op een racezeiljacht van 24m genaamd de Boomerang gestapt met 24 andere backpackers. Toen we op de boot stapten begon het precies te regenen, dus hebben Luuk en ik maar gewoon onze zwemkleding aangetrokken, omdat we toch wel nat werden. We vertrokken met een lekkere windkracht 7, waarna hij later afzwakte naar een 3-4 Beaufort, die vervolgens de hele trip aanhield. Na een volle middag zeilen zijn we voor anker gegaan voor het wereldbekende Whitehaven Beach, waar het zand witter is dan waar dan ook ter wereld. Hier hadden we wel geluk mee, want dat was de eerste keer ooit dat de crew dat had gedaan. Die avond hebben we lekker op het dek onder de sterrenhemel genoten van een overheerlijk diner en enkele biertjes. God wat hadden we toch een goeie kok aan boord! De volgende morgen moesten we om 7 uur 's ochtends alweer uit de veren om het strand van dichtbij te gaan bezoeken en even lekker te zwemmen. Omdat er in deze regio dodelijke kwallen in zee zwemmen, moeten we hier dus altijd een stingersuit aan als we te water gaan. Dit pak lijkt op een wetsuit, maar ziet er dan vele male sexy'er uit! Na enkele uurtjes zeilen zijn we toen nog op 2 plekken bij het koraalrif van de Whitsundays gaan snorkelen. Ongelofelijk wat was dat toch mooi! Echt tientallen verschillende soorten koraal en vele kleurige vissen waren van dichtbij te bewonderen. We kunnen hier helaas geen foto's van laten zien, omdat de 2 GoPro camera's die mee op de boot waren de snorkeltocht van de volgende morgen niet overleefde. De ene liet het loodje, omdat de behuizing begon te lekken en de andere was verloren in het rif... Toen we die middag weer aankwamen in Airlie Beach waren vele mensen landziek: de vloer leek nog net zo te bewegen als de golven voor enkele uren. Die avond hebben we nog een mooi feestje gebouwd met bijna alle mensen van de boot.

De volgende dag zijn we alweer vertrokken naar Townsville waar onze boot naar het volgende paradijs vertrok: Magnetic Island. Leuk feitje hoe dit eiland zijn naam heeft gekregen: toen Captain Cook de ontdekkingsreiziger langs het eiland voer, sloeg zijn kompas helemaal op hol. Vandaar dat hij dacht dat er een magnetische aantrekkingskracht van het eiland kwam en voilà: Magnetic Island had zijn naam gekregen. Eenmaal op het eiland kwamen we 2 vrienden van de zeiltrip tegen in het hostel, waar we het grootste deel van de tijd mee opgetrokken hebben op 't eiland. het hostel lag op een prachtige locatie met zijn eigen strand en de half overdekte bar keek uit over het zwembad, de zee en de bergen achter Townsville aan de overkant van het water. Net een ressort op Hawaï ofzo. De derde dag op het eiland hebben we een auto'tje gehuurd (en wat voor een!) met de 2 vrienden van de zeiltrip. 'S ochtends zijn we eerst in 3 baaien langs het eiland gaan snorkelen, waar we weer vele prachtige koraalriffen en vissen zagen. Na de lunch hebben we vervolgens de auto weer gepakt om eerst langs één van de vele mooie uitkijkpunten op het eiland te gaan. Hierna zijn we hélemaal naar de andere kant van het eiland gescheurd (14 km) om het voeren van de vogels bij te kunnen wonen. Hier hadden we enkele mooie vogeltjes verwacht, maar geen tientallen papegaaien. Nadat de verzorger ons een handje voer in de hand gedrukt had, werden we voordat we het door hadden bedolven onder de krijsende vogeltjes en we wisten niet wat ons overkwam, prachtig! Als laatste zijn we nog langs een plek met vele rockwalibies gereden, die we ook nog even konden voeren. Erg leuke beestjes om van dichtbij te zien. Als afsluiter van deze mooie dag en Magnetic Island was er die avond een grote bingo georganiseerd in de bar. De volgende morgen zijn we in onze stoere bolide weer naar de haven gereden om de boot terug naar het vaste land te pakken.

In Mission Beach hebben we vervolgens nog een nachtje in een luxe hostel midden in het regenwoud gezeten, waar we nog een wilde kangaroo en 2 cassowarries tegenkwamen. We zitten nu inmiddels alweer in Cairns, waar we nog een hele hoop gaan doen!

Wordt vervolgd...

• 30 Maart 2013 - 14:48

Trees:

Schitterend die papegaaien. Leuke foto's.
    Geniet van jullie laatste maand en kom dan terug in het zonrijke Nederland, waar nu nog steeds nachtvorst is.
    Ik snak echt naar het voorjaar.

Groetjes Trees

• 31 Maart 2013 - 13:44

Dad And Mum:

Hallo boys

Het is weer een gaaf verhaal , het houdt niet op met jullie. 5 maanden avontuur al achter de rug is niet niks en ik lees net dat Roel parachute heeft gesprongen van 5 km hoogte. Supergaaf Roel ik weet hoe je dat ervaart adreline door je lijf is lekker

Succes met de laatste maand boys

Grtz dad mum

• 01 April 2013 - 20:51

ALfred:

Hoi Roel,

Geweldig weer! Leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avonturen. Mooie foto's.
    Geniet er nog van!!

Groeten,