Living de dream en de ontmoeting met Oswald - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Roel Gun - WaarBenJij.nu Living de dream en de ontmoeting met Oswald - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Roel Gun - WaarBenJij.nu

Living de dream en de ontmoeting met Oswald

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

27 Januari 2013 | Australië, Rainbow Beach

De afgelopen weken hebben Luuk en ik weer gigantisch veel beleefd en natuurlijk willen wij al deze mooie verhalen maar al te graag met jullie delen!
Surfers Paradise was zoals we verwacht hadden letterlijk het Miami van Australie, zoals een lokale vastgoedhandelaar ons ook wist te vertellen. De stad/streek schijnt in 50 jaar van een gehucht tot een van de meest luxe streken van Australie gegroeid te zijn. Helaas doet schijn bedriegen en kan je hier slecht surfen. Wel hebben we uitgebreid genoten van de stranden en een wildwaterpark die zelfs glijbanen had met een vrijeval van 15-20m met een looping erachteraan!

Na surfers zijn we kort in Brisbane geweest waar we een tour hadden geboekt naar Moreton Island, het 3e grootste zandeiland van de wereld. Na een mooie boottocht zijn we per 4x4 truck het eiland op gereden waar ze alleen mulle zandwegen kennen, lekker hobbelen en stuiteren! Onze eerste stop gingen we weer even actief sandboarden, waar wij sinds Kangaroo Island natuurlijk dikke pro's in zijn geworden. De hellingen hier waren flink hoog en de snelheden schenen tot zo'n 60km/h op te kunen lopen! nadat we onze mond weer geleegd hadden van de kilo's zand die we hier mee binnen kregen, hebben we de tour doorgezet naar de scheepsvrakken waar we zijn gaan snorkelen. Hier zaten echt honderden al dan niet duizenden tropische vissen bij elkaar, echt ongelofelijk om te zien! Uiteraard kon ik het niet laten om eens te proberen een vis te vangen, wat mij wonder boven wonder ook nog lukte met me blote handen en een klein stukje brood!

Na Brisbane zijn we snel doorgescheurd naar Noosa, een stadje in de Sunshine Coast die bekend staat om zijn mooie stranden. Om toch maar even het surfgevoel vast te houden, hebben we hier een ochtendje boards van het hostel meegenomen, maar het kaliber wat hier binnen kwam rollen op het strand was ons toch net een maatje te groot! na een paar uur in de wasmachine doorgebracht te hebben zijn we 's middags even een mooie wandeling langs de kust gaan maken. Onze laatste dag in Noosa hebben we besteed aan de Australian Zoo, van de welbekende crocodile hunter Steve Irwin. Wat een held moet dat geweest zijn toen hij nog leefde. De dierentuin was erg uniek voor ons, omdat we hier o.a. de kans kregen om olifanten en kangaroo's te voeren. Daarnaast werden praktisch alle dieren (tot de tijgers aan toe) zo nu en dan uitgelaten in de dierentuin, dan sta je toch ook wel raar te kijken als ze een wombat aan een lijntje meenemen! Ook hadden ze over de hele dag vele mooie shows met alle dieren.

Nadat we Noosa hadden verlaten zijn we doorgereisd naar Rainbow Beach, waar ons een 3 daagse 4WD survivaltrip stond te wachten op Fraser Island (het grootste zandeiland ter wereld).

Helaasch bleek RAINbow beach zijn naam eer aan te doen toen wij aan onze trip begonnen en de tropische storm Oswald deze regio begon te terroriseren. De eerste dag zijn we vooral bezig geweest om niet verzakt te raken in de modder, wat iedereen niet even goed af ging. Toen we uiteindelijk in het pikkedonker aankwamen op de camping konden we lekker ons eten maken en een klein feestje bouwen in het kamp. De tweede dag kregen we te horen dat de tour was afgezegd, omdat het weer te slecht was geworden, waardoor het eiland door de autoriteiten werd afgesloten (goh, dat zagen we niet aankomen, maarja) Er zat ons niks anders op dan het eiland te verlaten en terug te keren naar het hostel, waar we in het buurthuis zijn geplaatst met zo'n 70 man, wat toch ook wel weer een unieke ervaring op zich was! gelukkig konden we na een nachtje in het buurthuis terug keren naar het hostel, omdat we die nachten al geboekt hadden. Het dorp is op dit moment van de buitenwereld afgesloten door de hevige regenval en we zullen hier waarschijnlijk nog wel enkele dagen binnen moeten wachten tot de bussen weer gaan rijden.

Gelukkig hebben we een goed dak boven ons hoofd en is er genoeg eten, dus we kunnen zeggen dat we het naar omstandigheden zeer goed maken! Laten we hopen dat we op tijd in Brisbane zijn om 5 feb. naar NZ te vliegen, maar dat zal waarschijnlijk wel gaan lukken.

Is er verder nog nieuws vanuit Nederland? Is de Elfstedentocht al gereden, of is het alweer aan het dooien?

Helaas nog eventjes geen mooie foto's, door de chaos in het hostel en de drukte bij de computers, maar die komen binnenkort weer!

• 27 Januari 2013 - 10:46

Marleen:

hoi!
    jammer dat de tour moest stoppen maar dit is ook iets wat niet iedereen meemaakt.
    kunnen jullie daar nog wel wat doen of is het echt wachten tot het weer beter wordt?
    Ik hoop voor jullie dat jullie snel weer verder kunnen!
    Liefs Marleen

• 27 Januari 2013 - 12:37

Wout:

Hoewel het natuurlijk jammer is van de tour lijkt me dit toch ook een gave ervaring. Ook dit is Australie ten top. En mocht het water teveel stijgen kan je altijd nog een Steve move doen door op de rug van een alligator te klimmen

• 27 Januari 2013 - 12:48

Mama:

Hoi Boy"s
    Sinds gisteren maak ik mij ernstige zorgen om jullie als ik al die beelden en nieuwsberichten uit Brisbane zie en hoor.
    Gelukkig dat ik vandaag weer wat hoor ,want ik had vanochtend ook geprobeerd te bellen maar dat lukt ook niet. Ik probeer het morgen weer.
    Gelukkig dat jullie in een goed hostel zitten.
    Wij volgen al het nieuws over jullie gebied en hopen dat het snel weer een beetje rustig weer wordt.
    liefs Mama

• 27 Januari 2013 - 13:30

Dad And Mum:

Hallo boys

Wij zijn wel even bezorgd geweest toen we hoorde van de cycloon Oswald en dat er in twee uur een halve meter water viel. In gimpie steeg de rivier 15 meter lazen wij in een dag tijd . Er worden 3 mensen vermist die waarschijnlijk verdronken zijn.
    Dus het is niet zo gek dat jullie van frazierisland ds
    Af moesten gezien jullie in de kern van de cycloon zouden komen. Linke soep dus. 52 graden in adelaidroelvdgun en dan weer overstromingen en noodweer.
    Maak je nog is wat mee kun je zeggen.

Nou jullie hebben zeker weer mooie dingen gedaan zo,n looping in zo,n zwembaan lijkt mij ook wel wat. En sand boarding ook wel weer met 60 km per uur is kicken.
    Op naar nieuw Zeeland .
    Gisteren geschaatst in tienhovennn 5deplas van loodrecht met heel mooi ijs 45 km met zijn zessen gedaan en hierna bijkomen in de kroeg met jagermeisterrrrr .
    Het regent nu flink en is 7 graden boven nul dus einde ijspret. Van de week was het nog min 18 op een plek in Nederland
    Gr. Dad mum

• 27 Januari 2013 - 19:59

Annemieke:

Jammer van de trip, maar ook wel weer prettig dat je hier een stuk veiliger bent. Geniet van al het moois wat jullie al gedaan hebben en nog gaan doen.
    groeten vanuit een druilerig WbD!

• 27 Januari 2013 - 22:08

Trees:

Hallo Luuk en Roel,

Een hele belevenis met de cycloon. Lijkt me aan de ene kant heel spannend, maar ook wel een beetje eng. Ik begrijp dat jullie veilig en droog zitten , maar niet weg kunnen.
    Spannend hoe het verder verloopt. Jullie Pa heeft de jaarrekening van Amal gedaan, dus ik ben weer helemaal op de hoogte van jullie gebied. Wout kon een mooie toelichting geven.
    In Nederland is de ijspret helaas weer voorbij. Gisteren konden we nog volop schaatsen en vandaag is de dooi dan ook echt ingetreden. Nu hopen dat er nog een tweede vorstperiode komt.

Groetjes en ik ben benieuwd of jullie je reisroute kunnen volgen.
    Trees

• 03 Februari 2013 - 21:37

Alfred:

Hoi Roel,

Zo, ik ben weer helemaal bij. Ik ben eens even rustig gaan zitten voor al jullie verslagen en foto's. Echt geweldig. En bijna naar Nieuw Zeeland. Ik ben benieuwd wat je daar allemaal gaat beleven. Kijk een beetje uit, want het stikt daar van de Orks.
    Ik wens jullie alvast een heel goede reis.
    Groeten, Alfred

• 04 Februari 2013 - 03:50

Roel Van Der Gun:

We zijn weer helemaal veilig! Dat was zeker wel even een flink stuk lezen, of niet Alfred?
    In me volgende blog staan een beetje alle avonturen van de afgelopen dagen met al het slechte weer.

De orks hopen we zoveel mogelijk te mijden, maar ik ga nog wel proberen zo'n kleine hobbit te vangen! de nieuwe film is erg goed trouwens!

Groetjes,
    Roel