Ons eerste avontuur: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roel Gun - WaarBenJij.nu Ons eerste avontuur: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roel Gun - WaarBenJij.nu

Ons eerste avontuur: Bangkok

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

12 November 2012 | Thailand, Bangkok

En dan is hier ons eerste verslagje van onze big trip! We zijn inmiddels alweer begonnen aan ons laatste dagje in Bangkok en worden over een uurtje opgehaald om naar het vliegveld te vertrekken.

Onze vlucht naar Bangkok verliep vlekkeloos, lekker eten goeie stoelen en leuke films om te kijken! Helaas zijn Luuk en ik nog niet echt gewend aan slapen in een vliegtuig, dus dit hadden we die nacht ook niet echt gedaan. Onze eerste jetlag was volgende dag een feit (we zijn er net een beetje van hersteld, de volgende hebben we morgen weer te pakken als we in Brisbane aankomen).

Het hostel waar we zitten is erg goed, het is welliswaar wat primitief vergeleken met Nederland, maar dat konden we ook verwachten.

Vrijdag ochtend zijn we meteen op pad gegaan om de buurt een beetje te verkennen. Het verkeer is hier een grote chaos, maar wonder boven wonder hebben we in de 4 dagen dat we hier hebben gezeten geen enkel ongeluk gezien in de stad. Het oversteken is hier wel een avontuur opzich, de auto's rijden links en komen dus van de andere kant dan je gewent bent te kijken. Daarbij rijden alle auto's, bussen en tuktuks ook vrolijk door rood heen, dus aan de stoplichten heb je vaak ook niet zo veel. Na een middagje snapte we al redelijk hoe je makkelijk en snel over kunt steken.
In de middag zijn we een rondje door de dierentuin gaan doen. De olifanten stonden los en je kon hier zo tussen gaan staan als je dat graag wou (wij liever niet ^^)
's avonds hebben we in een lokaal barretje wat gegeten en gedronken. Toen we daar zaten kwamen we wonder boven wonder een oud klasgenootje van de 1e klas uit Wijk bij Duurstede tegen!
Het eten hier is eventjes wat anders dan in ons vertrouwde kikkerlandje, dus daar moesten wij ook goed aan wennen! Uiteindelijk wel hele lekkere dingen gevonden.

Op zaterdag zijn we naar een grote markt (deze besloeg 1 heel huizenblok) gegaan. Erg leuk om bij alle kraampjes een beetje te gaan handelen. De prijzen zijn echt schrikbarend laag, dus je moet oppassen dat je niet teveel gaat kopen. Nadat we genoeg van de markt hadden gezien zijn met de Skytrain doorgereist naar het centrum met alle grote shoppingmalls. Ook hier kan je gewoon weer op alles lekker afdingen. Wat hier ook zo grappig was, was dat praktisch alles namaak was, maar dat je het er eigenlijk niet meer vanaf kon zien, die gasten zijn daar echt goed in! Toen we een paar dames zagen langslopen kwamen er ineens zware mannenstemmen uit, die hebben we dus ook nog gezien in Bangkok.

Uiteindelijk hebben we toen het donker werd een taxi naar huis gepakt. Het is hier vaak de gewoonte dat ze je eerst langs een winkeltje brengen waar je even moet rondkijken, zodat zij wat gratis benzine bonnen kunnen krijgen. Helaas voor ons was zijn tank leeg toen we weer vertrokken en waren we verder van huis dan toen we de taxi pakte (nog zo'n leuk feitje, alle taxi's rijden met een praktisch lege tank rond).

Op zondag zijn we alles per boot gaan doen, er is hier veel water en dus ook vele scheepjes. We hebben toen een deel bezocht met vele boeda's, tempels en andere mooie dingen. Later op de dag hebben we samen met 2 aardige Polen die we tegen kwamen een longtailboot gepakt voor een uurtje. Die dingen worden aangedreven door een soort vrachtwagenmotor die op de achterkant is geschroeft. Erg bizar om te zien hoe dicht rijk en arm naast elkaar wonen (de half ingestorte krotten staan letterlijk tegen de vila's aan gebouwd).

Dat was ons berichtje weer even, morgen komen we aan in Brisbane en dan zullen er nog vele mooie verhalen volgen!

• 12 November 2012 - 05:13

Sara:

Wauw... Amazing! Geniet er nog even van (al tom yam geprobeerd... is mijn safe option hier haha) en ik ben heel benieuwd naar foto's! Een goede reis in elk geval en ik zie jullie aussie-stories graag tegemoet! X

• 12 November 2012 - 09:30

Mayke:

Hee Roel,

Leuke foto's! (Luuk had ze nog niet upgeload op zijn waarbenjij.nu, dus ze dan maar eventjes bij jou bekijken). Ziet er naar uit dat jullie het goed naar jullie zin hebben gehad in Bangkok! Nog een goede reis richting Brisbane en we horen snel weer wat van jullei :)

Liefs Mayke

• 12 November 2012 - 09:58

Anne:

Hee Roel,

ziet er leuk uit en goed verhaal, veel plezier in Brisbane!
    liefs Anne

• 12 November 2012 - 11:09

Marleen:

hooi!
    Het klinkt alsof het erg leuk is!
    Jullie hebben ook mooie foto's. Goeie reis naar Brisbane!
    Liefs Marleen

• 12 November 2012 - 18:57

Maarten:

Roel! Geniet van alle bijzondere ervaringen!

• 12 November 2012 - 20:42

Dad And Mum:

Hallo Roel en Luuk,

we hebben net jullie beiden reisverslagen gelezen en de foto's bij Roel bekeken daar Luuk ze nog moet uploaden.
    jullie hebben al heel veel gezien en dat in 3 dagen is niet verkeerd ondanks de jetlag.
    we begrijpen dat de verkeersregels er wel zijn maar dat niemand zich eraan houdt. dat past wel bij zo'n grote stad en toch wel beetje chaotisch land. het is toch geen gemene best land dachten wij of toch wel daar ze links rijden?
    Ja ja nu moeten jullie alles leren eten of honger lijden dus jullie mogen zelf kiezen.
    misschien een loslopende olifant scalperen, een olifantenbiefstuk kan best lekker zijn.

taxi's zonder benzine is ook wel aardig; ben je lekker lang bezig om thuis te komen. Roel ik lees bij Luuk dat je een mooi horloge hebt gekocht; waar blijft de foto van deze mooie watch?

die salamander van 1 meter staat die op de foto Luuk?

zat aan die vrachtauto motor nog een deel van de vrachtauto of was het alleen het motorblok wat in de boot zat?

nou boys a good trip to brisbane and go for your second jet lag

grtz from dad and mum

• 12 November 2012 - 21:42

Sven:

Heej Roel!

Supertof om je verhaal te lezen. Apart om iemand uit Wijk city tegen te komen in een wereldstad als Bangkok.. Have fun in Australia, en ik blijf je volgen!

Greets Sven

• 13 November 2012 - 20:51

Wout:

Klinkt goed broertjes! en nu in Brisbane naar de citypool natuurlijk, bruin worden;). Je eerste slokje Goon al op? Pas op want het heeft een nadelig effect op je geheugen;). Weten jullie al waar je in Sydney gaat tukken?

Ciauw

• 14 November 2012 - 04:56

Roel:

We zijn veilig aangekomen in Brisbane, hostel is best groot en erg gezellig.
    Mijn horloge zal nog wel een x langskomen op een foto, maar die stelt niet zoveel voor, heb de goedkoopste en kleinste genomen die ze verkochten. De salamander hadden we helaas niet op foto, omdat de camera's toen diep zaten weg gestopt.

De Goon hebben we nog niet geprobeerd, maar de shuttlebus vanaf het vliegvelde noemde het "rocketfuel" en dat zegt al aardig wat je naar binnen aan het werken bent.

In Sydney gaan we proberen om dat hostel van jou te pakken Wout. Gaan hem zo even opzoeken.

Binnenkort meer!

• 16 November 2012 - 19:45

I9eneke:

enjoy boys

• 17 November 2012 - 21:19

Trees:

Ha Roel,

Wat een geweldige foto's, jullie worden nog echte handelaren. In Australië zullen de prijzen wel vast liggen denk ik. Veel plezier in Sydney .

Groet, Trees

• 28 Januari 2013 - 13:55

Ik Ben Ben.:

Haha, als het Thaise eten je zo beviel, dan weet ik nog wel een lekkere Thai in Amsterdamsco! ;)