Brisbane, treinen en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roel Gun - WaarBenJij.nu Brisbane, treinen en Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Roel Gun - WaarBenJij.nu

Brisbane, treinen en Sydney

Door: Roel

Blijf op de hoogte en volg Roel

21 November 2012 | Australië, Sydney

Hier even een korte update van onze trip!

Luuk en ik zijn inmiddels al meer dan een week Down Under.
Bij aankomst op het vliegveld meteen weer gezeur met onze pinpassen gehad (die werkte niet in Bangkok en ook al niet in Brisbane). Gelukkig hadden we onze creditcards ook mee en bleken ze het later in de stad bij andere automaten wel te doen.

De eerste 2 nachten hebben we in Brisbane doorgebracht. Het hostel hier was erg gezellig, dagje 2 maar meteen eens de 'goon' geprobeerd die de meeste backpackers hier drinken (de meest goedkope wijn in 4 liter dozen). Onze chauffeur van het vliegveld noemde het 'rocketfuel' dus we hadden er niet al te hoge verwachtingen van, maar het bleek nog best wel lekker te zijn!

De trein die we vervolgens naar Sydney hebben gepakt was niet erg comfortabel, erg veel herrie en natuurlijk waren Luuk en ik veels te groot voor de stoelen waar we ook in moesten slapen (ritje van 18 uur). Dus helemaal gebroken aangekomen in Sydney. Inmiddels kennen Luuk en ik het centrum van Sydney helemaal uit ons hoofd en hebben we de kaart praktisch niet meer nodig. We hebben hier alle toeristische plekken bekeken (Harbour bridge, Opera house, the Rocks, botanic gartens) en omdat we een gratis tour tegen kwamen, hebben we ook alle kleine feitjes en dingetjes over de stad geleerd (bijv. het eerste ziekenhuis hier is betaald d.m.v. rum).
Verder hebben we natuurlijk ook alle wereldberoemde stranden van Sydney bekeken: Bondi Beach, Bronte Beach & Manly Beach. Allemaal lagen ze vol met surfers en hangt er echt een heerlijk relaxed sfeertje.
Om in deze stemming te blijven hebben we ons hostel voor kerst en oud en nieuw maar vast geboekt. We zitten dan in een klein dorpje, maar kunnen dan 10 dagen nonstop gaan surfen!

Dat was het dan weer even, we moeten weer gaan want we moeten zo de trein naar Adelaide pakken (weer 24 uurtjes rijden) waar nog vele mooie verhalen en foto's zullen volgen...

• 21 November 2012 - 09:33

Mayke:

Hee Roel,

Het klinkt alsof jullie het erg naar jullie zin hebben gehad in Sydney! Ben benieuwd naar de foto's en jullie volgende avonturen ;)

Liefs Mayke

• 21 November 2012 - 09:47

Wout:

Haha je zal wel ff klaar zijn met de trein, gelukkig heb je daar nu geen sneeuw/ns tafarelen. Wel dorp zitten jullie met )O&N?

• 21 November 2012 - 09:47

Wout:

• 21 November 2012 - 19:35

Peter Erma:

hoi luitjes,
    zo te lezen gaat t naar wens, alleen die lijven een beetje inkorten als je met de trein wil
    en straks 10 dagen surfen terwijl wij in de kou zitten
    geniet ervan
    liefs Peter erma

• 21 November 2012 - 21:20

Trees:

Ik zit al te popelen om jullie actie foto's te zien van het surfen. Mannen veel plezier.

• 21 November 2012 - 22:07

Annemieke:

Klinkt goed allemaal, het idee om lekker naar het strand te gaan is niet verkeerd. Wij kunnen wel lange mensen gebruiken om te verven in ons nieuwe huis, kamers zijn 2.65 hoog!

• 22 November 2012 - 08:46

Stefan:

Wat vervelend om al in het begin van je vakantie, gelijk al naar het strand te gaan :P
    Het klinkt allemaal erg goed (op die treinen na dan), maar ben wel benieuwd naar wat foto's!

Veel plezier verder!

• 24 November 2012 - 19:50

Dad And Mum:

hallo boys,

jullie reisverslagen nogmaals zitten lezen. leuke verhalen die we vandaag tijdens het skypen besproken hebben, het blijft een mooi fenomeen dat skypen met live beelden. je buurvrouw Marja hebben jullie ook nog even gezien via de webcam

grtz dad and mum